sobota 12. mája 2018

KEĎ JE KÁVA DEZERT - Najlepšie „sladké“ kávy

Zdroj:chytrazena.cz
Som kávičkárka (niekedy sa dá povedať, že „kávičkárka ako hrom“, keďže moju kolegyňu doslova desím s tým koľko šálok si denne zalejem :D). Okrem toho, že vždy rada vyskúšam novú a samozrejme aj kvalitnú kávu (veď ešte aj na Vianoce som dostala silnú Sumatru), tiež obľubujem kávy, ktoré považujem vyslovene za „dezert“ – inak povedané, ochutené, či sladko aromatizované kávy. Sú to kávy, ktoré majú sladkú príchuť, ktorá sa pridaním mlieka, či smotany, ešte zvýrazňuje. Vždy sa však dá šliapnuť vedľa, a preto určite neodporúčam napríklad čokoládovú kávu, ktorá bola nesmierne kyslá (o nej neskôr), na druhej strane však viem zostaviť rebríček svojich naj.

Na prvé miesto dávam orieškovú kávu od Douwe Egberts. Skutočne patrí medzi moje najobľúbenejšie ochutené granulované kávy. Jej oriešková chuť je skutočne výrazná a pritom ostáva jemná. Čím viac mlieka pridáte, tým viac vám chuťou pripomína klasickú horalku. Z tejto rady je ešte veľmi dobrá karamelová káva, aj keď je stále o bod nižšie ako oriešková. Vanilková sa tiež dá. Čo mi však vôbec nesadlo je čokoládová. Vyššie spomínaná nie dobrá chuť patrí práve čokoládovej Douw-ke, čo ma nemilo prekvapilo.

2. Hneď za ňou je však ďalšia Douwe Egberts, konkrétne – Irish Creme, lenže táto býva limitovaná a objaví sa na pultoch len kde tu. Okamžite však kupujem, má silnú príchuť, ktorá mi však, popravde, nepripomína priamo whiskey, ale skôr šmrncnutie vaječného likéru.  Keďže ide o kávu naozaj výrazne ochutenú, nedá sa piť celodenne ako napríklad oriešková, ale je o to vzácnejšia. Po obede, vo chvíľke relaxu, takáto írska príchuť padne veľmi dobre. Pre mňa je vyslovene sviatočná.

3. Môj najnovší objav, na ktorom teraz vyslovene ulietavam je pražená zrnková káva (100% Arabica),Je to káva Karamelový muffin od Hacienda Coffee. Jej vôňa je silno karamelová, s prímesou škorice – je to skutočný karamelový muffin v šálke. Už samotná vôňa privodí sladkosť na jazyku a ja napríklad na tejto káve oceňujem, že okrem toho, že ma skutočne vie prebrať, tiež mi zaženie chuť na sladké.
ktorá je aromatizovaná, teda jej chuť je inšia, ale stále je v nej zachovaná kávová zemitosť a horkosť, no chuťový zážitok v prvom rade dotvára silná sladká aróma.

4. Na poslednom mieste mám tiež Hacienda Coffee, ale Biely nugát. Je rovnako výrazná ako www.caj.sk (áno, čaj :D), ale tiež v ich predajni na Župnom námestí v Bratislave, kde mi ich pani aj začerstva pomlela. Najviac sa mi na nich páči, že stačí otvoriť balenie a máte miestnosť plnú arómy.
Karamelový muffin, v podstate aj podobná, a predsa ešte s prímesou neopakovateľnej nugátovej vône. Obe tieto kávy som našla na stránke

Ak chcete ochutenú kávu, ktorá je tak trochu aj detoxikačná môžete si do nej zamiešať lyžičku kokosového oleja. Len pozor, aby ste to neprehnali, inak bude mastná. Odporúčam začať pri pol lyžičke, aby ste sa uistili, koľko znesiete.

Teraz, keď sa otepľuje, si rada robím sladkú ľadovú kávu, oficiálny názov má Ľadový Bon-Bon. 

Recept je nasledovný:
-          20 ml klasickej Jesenky
-          Espresso
-          Studená mliečna pena na dozdobenie

Pripravené espresso nechajte vychladnúť, ochlaďte ľadom. Na dno vysokého pohára nalejte sladkú Jesenku, na ňu espresso a nakoniec dolejte mliečnou penu, ktorú v samostatnom pohári vytvoríte napríklad aj šľahadlom na penu (dajú sa kúpiť na baterky, veľmi šikovná vec pre kávičkára). Bon-bon je kalorický, ale osviežujúco studený a pije sa cez slamku.

Želám príjemné kávovanie,

Polly





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ