sobota 17. februára 2018

Bezlepkový BANÁNOVO-MALINOVÝ koláčik

Dnes som vyskúšala jeden z tých povestných dezertov z troch ingrediencií. Cheesecake z troch surovín ma svojho času sklamal (veď aj preto sa na blogu nenachádza), ale základ na banánové mafiny naopak – som veľmi rada, že som zasa objavila jeden bezlepkový a bezlaktózový koláčik, ktorý stojí za to vyskúšať. Ako inak, trochu som si ho vylepšila, takže vlastne už má čokoládu navyše, ale chcela som, aby bol chutnejší a vizuálne tiež stál za to.

Suroviny na dve zapekacie misky s priemerom 10 cm:
-          4 vajcia
-          2 banány
-          Maliny
-          Horká čokoláda

Postup:
Rúru si predhrejte na 180 C. Banány si roztlačte vidličkou. Samozrejme, čím prezretejšie sú, tým sladší bude aj dezert, takže ja sa určite prihováram za zrelšie. Pridajte vajcia a vymiešajte na kašu. Zapekaciu misku pretrite olejom a na spodok dajte za hrsť malín, prelejte banánovou zmesou, pridajte ešte maliny a zalejte takmer po vrch – koláčik sa mierne zdvihne. Čas pečenia je cca 10 – 12 minút. Potom ho nechajte vychladnúť, kuchynským nožom jemne uvoľnite okraje a preklopte na tanierik. Horkú čokoládu roztopte vo voľnom kúpeli a prelejte ho. Dozdobte zostávajúcimi malinami. Dobrú chuť!


Tip: Samozrejme, ak chcete koláč udržať v ešte zdravšej verzii, nemusíte formu vymastiť olejom, ale použite kokosový tuk a kokosovú múčku. Silikónová forma by nemala potrebovať nič, keď tak iba jemnú vrstvu kokosového tuku.





Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ