nedeľa 11. februára 2018

JOGURTOVÉ LIEVANCE - "nafufňané" ako obláčik...

Ešte stále je v téme Valentín a keď už nám BB ponúkla marcipánové mafiny, mne zasa napadlo ponúknuť moje osvedčené „nafufňané“ lievance. Veď také raňajky pre dvoch, ktoré tvoria mäkučké lievance s džemom, jahodami, či preliate javorovým sirupom sú veľmi romantická záležitosť, nie? Svojho času som bola doslova lievancový maniak a nebudem preháňať, ak podotknem, že som hádam vyskúšala desiatky receptov a verzií. Z tých naj mi však ako opakovací recept ostali napríklad tieto lievance, ktoré sú mimoriadne jemnučké a chutné. Ich základ je jogurtový, no jedného dňa mi napadlo namiesto bieleho vyskúšať hustý jahodový jogurt a voilá! Jogurt dodal zvláštnu sviežu príchuť, ktorá dodáva lievancom ešte čosi navyše.

Na raňajky pre dvoch (teda 6 väčších lievancov) potrebujete:

-          200 g polohrubej múky
-          1 lyžička jedlej sódy bikarbóny
-          3 PL krupicového cukru
-          Štipka soli
-          1 vajce
-          150 g hustého jahodového jogurtu
-          150 ml mlieka
-          Olej

Postup:
V jednej miske zmiešajte sypké suroviny, teda múku, sódu a štipku soli. Primiešajte lyžice cukru. V druhej miske zmiešajte vajce s jogurtom a mliekom. Napokon prilievajte mokré suroviny do sypkých a ručne vymiešajte hladké cesto. Na panvici si rozpáľte rastlinný olej a môžete sa pustiť do lievancov. Cesto prilievajte po jednej menšej naberačke, krúživým pohybom vytvorte pravidelný kruh. Keď sa olej rozpáli, je to celé rýchly proces.


Tip: Ako som vyššie spomínala – servírujte s ovocím, javorovým sirupom, džemom, kakaom... Ale lievance sú vďaka jemnému šmrncnutiu jahodovej príchute dobré aj samé o sebe, čiže ich bohato stačí pocukrovať práškovým cukrom.





Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ