utorok 3. októbra 2017

Nie je POŤAHOVACIA HMOTA ako MODELOVACIA

Viem, zvláštny názov, ale nechala som sa trochu uniesť. Svojho času sme sa s BB často realizovali tak, že sme na všetky strany (a festivaly) vyrábali tematické cupcaky s rôznym zdobením. Nie sme síce vyučené cukrárky, ale robili sme čo sme mohli, aby pohľad na naše výtvory vyčaril prinajmenšom úsmev. Ja som si občas „struhla“ nejakú tortu pre rodinu, nič svetoborné, no ak nás toto obdobie niečo naučilo, tak to bol správny výber hmoty na dekorovanie. Rozhodla som sa čosi popísať o možnostiach, ktoré máme, ak sa rozhodujeme v domácich podmienkach skrášliť naše napečené výtvory. Môžeme siahnuť po marcipáne, poťahovacej hmote, alebo modelovacej hmote.
Najdostupnejší je samozrejme marcipán. Ja osobne ho veľmi neobľubujem, hoci mi mimoriadne chutia marcipánové bonbóny. Lenže... pri menších ozdobách, napr. práve na cupcaky, sa s ním pracuje ťažko, po chvíľke sa lepí. Keď už, tak sa hodí na dekorovanie torty a lepšie je kúpiť rovno farebný ako sa ho pokúšať farbiť.
Ak však chcete dekorovať tortu rozhodne by som zvolila poťahovaciu hmotu, inak povedané – fondán. Je to biela hmota, ktorá sa dá rozvaľkať a bez problémov sa s ňou potiahne celý koláč a vymodelujú sa dekorácie. Už len jej názov  – poťahovacia – nás vedie správnym smerom, teda že touto hmotou môžeme obaliť čosi väčšie. Dá sa veľmi dobre vyhladiť, takže zručné ruky vyprodukujú dokonalú tortu.
Ak chcete dekorovať čosi menšie ako cupcaky, či košíčky, siahnite po modelovacej hmote, ktorá je určená práve na detailnejšie dekorácie. Pôsobí veľmi tuho, ale pri práci v rukách po chvíľke „povolí“ a pracuje sa s ňou dobre, rovnako ako dobre sa aj farbí gélovými farbami. Po dokončení práce sa necháva „zasychať“ na vzduchu – ozdoby sú však stále jedlé.
Pri oboch hmotách sa ako múka pri ceste, aby sa nelepilo, používa práškový cukor. Jednotlivé kúsky sa niekedy dajú zlepiť obyčajnou kvapkou vody, na viac lepenia sú však dostať jedlé cukrové lepidlá, ktoré sa mi pri tortách veľmi osvedčili.
Ako v obrazovej prílohe vidíte, dekorácie sme so spomínanými hmotami narobili od výmyslu sveta :D. 


Aj vám želám príjemné zdobenie.




Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ