utorok 6. júna 2017

BÁBOVKA, ktorá si získa každého

Rada by som vám čo to popísala o najtradičnejšom koláči, ktorý sa v našich končinách podáva k poobednej kávičke. O bábovke. Bábovku som dlhé roky neobľubovala, pretože to bol podľa mňa koláč suchý a nezaujímavý. Až kým som z istej kuchárskej knihy, v ktorej sú prevažne recepty našich starých mám nezískala základ na jednu, ktorá je mimoriadne variabilná. A taktiež ma recept naučil bábovku ľúbiť. Tento základ mi totiž nikdy neprišiel suchý a funguje tak dobre, že si túto bábovku opätovne naberá na tanierik každá návšteva a rozcítene ochká, že lepšiu nejedla! :) A moja fantázia pri jej pečení nepozná hraníc.

Suroviny sú nasledovné:
-          70 g masla
-          150 g krupicového cukru
-          1 vajce
-          250 ml mlieka
-          1 kypriaci prášok
-          250 g polohrubej múky
-          1 vanilkový puding

 Maslo, krupicový cukor a vajce vymiešajte do penista. Postupne primiešajte aj ostatné suroviny a zľahka cesto prejdite elektrickým mixérom. Bábovka sa pečie pri 160C a to 20 minút, potom vytiahnite teplotu na 180C a pečte ešte 10 minút. Hotovo.
Máme mimoriadne jemný a vôbec nie suchý koláč, ktorý si samozrejme ešte pocukrujeme práškovým cukrom. V pôvodnom recepte bola ešte nastrúhaná pomarančová, či citrónová kôra, ale to som pri tejto bábovke nikdy nepoužívala... a cukor kryštál. Mne sa však osvedčila moja malá úprava.
A teraz k jej variabilite. Ide o bábovku, ktorú robím hádam na milión spôsobov a vždy sa mi osvedčil. Jeden z tých najzákladnejších je ešte zľahka primiešaná lyžica alebo dve granka, po ktorej je bábovka mramorovaná.
Ak však máte chuť na kávovú bábovku, vymeňte základný vanilkový puding za puding s kávovou príchuťou. Niekoľkokrát sa mi podarilo primiešať caffe latte puding a tá chuť bola neopísateľná! Mimoriadne dobrú chuť vytvára puding s príchuťou – tiramisu. Áno, je taký dostať!
Ak máte chuť na niečo netradičné, pokrájajte do bábovky celého brumíka. Myslím to vážne. Brumíkové kocky sa vytlačia na spodok a budete mať bábovku so super podstielkou!
Ak ste orechový, tak tip – celé kešu orechy! Buď do základu s vanilkovým alebo kávovým pudingom! Famózo.
Ak chcete čosi ovocné, smelo do toho. Vmiešajte do cesta kolieska banánu, alebo jahody. Ale nakoľko je táto bábovka v základe príjemne vanilková, je veľmi vhodná aj na polevy – či už ovocné, alebo čokoládové, ktoré sa aplikujú po upečení.
Ak ste na veľmi sladké chute, vymeňte vanilkový puding za karamelový.

Pri tejto bábovke vlastne môžete čokoľvek a úspech je zaručený. U nás doma je na stole niekoľkokrát do mesiaca. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ