pondelok 1. mája 2017

VANILKOVÉ VENČEKY z odpaľovaného cesta

Dnes sa s vami delím o recept, vďaka ktorému som sa naučila odpaľované cesto. Recept na venčeky som našla v časopise, ale nikdy som ho nerobila presne podľa neho, od začiatku som používala vlastnú vanilkovú náplň. V mojej širokej rodine tieto venčeky od začiatku žnú veľkú slávu :D. Počas Vianoc som mala plné ruky práce, pretože som ich vypekala na všetky strany, až som takmer už nemala energiu urobiť si aj vlastnú dávku.

Suroviny na cca 12-15 venčekov (podľa veľkosti akú zvolíte) sú nasledovné:



Cesto
-          250ml vody
-          50g masla
-          150g polohrubej múky
-          4 vajcia
-          Štipka soli

Náplň
-          Vanilkový puding (1 balenie)
-          400ml mlieka
-          30-40g masla
-          Vanilínový cukor
-          1 až 2 PL krupicového cukru

Ak urobíte veľké venčeky, niekedy treba urobiť dvojitú dávku krému.

Postup na cesto
V prvom rade, aj keď ste ho neskúšali, nebojte sa odpaľovaného cesta. Je to super vec! Vodu so štipkou soli si necháme zohriať v hrnci. Nemala by sa odparovať, ani vrieť. Pridáme do nej maslo a miešame, kým sa nerozpustí. Potom do vody opatrne vsypeme múku a miešame. Podľa receptov by sa malo všetko variť 3-5 minút. Ja som mala obvykle o dve minúty už všetko hotové :D. Ide totiž o to, že keď to miešate, hmota začína byť čoraz kompaktnejšia. Cesto je hotové, keď sa vám už nelepí na hrniec. Je skrátka cestoidné :D, to jednoducho spoznáte. Prehodíme to do misky a necháme vychladnúť. Vždy som to hneď na hulváta dala do chladničky a keď už malo primeranú teplotu mixérom som zamixovala štyri vajíčka a bolo hotovo. Cesto potom dáme do vrecka na zdobenie so širokou otvorenou špičkou a na papier na pečenie na plechu robíme kolieska. Počítame, že sa trošku natiahnu, takže nechajme rozostup. Ja osobne neviem robiť pekné kolieska bez toho, aby som si najprv z druhej strany na papier nepredkreslila kolieska podľa pohára. Potom sú dokonalé. Pečieme na 200 stupňoch asi 20 minút a potom to stiahneme na 170 a dopečieme ešte päť minút. Ešte teplé si kolieska prekrojíme na polovicu a môžeme ich znova vreckom plniť krémom.

Postup na krém
Veľmi jednoduché. Puding si rozmiešame v 100ml mlieku s cukrom a vanilínom. Zvyšok mlieka necháme zohriať, vlejeme tam zmes s pudingom a povaríme ako klasický puding. Keď hmota za občasného premiešania vychladne, vmixujte do nej mixérom maslo, aby držala viac pokope, ale bola krémová, bez pudingovej kôrky. Krém a maslo musia mať približne rovnakú teplotu, takže aj maslo majte vytiahnuté z chladničky, aby malo izbovú teplotu a bolo mäkké. Plníme každé druhé koliesko cez vrecko a prekrojené kolieska pekne spojíme.

Môžeme ich pocukrovať. Sú výborné za čerstva. Ale verte mi, ešte lepšie sú za studena vytiahnuté z chladničky. Sú ako osviežujúce studené mini-veterníčky:). 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ